close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עמרם אדר ויוסי בייליס: "מה נעשה?"

מערכת שורשכה אלול, תשפב21/09/2022

שיר הרגש שהוקדש לר' חיים קנייבסקי, ואיך המחישו היוצרים את הטקסט? בעזרת קליפ מאויר ומהפכני

תגיות:
"ישבנו אצלי בבית ודיברנו על רעיון לכתוב שיר לעילוי נשמת ר' חיים, רצינו לעשות משהו מיוחד" מספר עמרם אדר. "ליוסי היה רעיון והוא החל לנגן את 'מתרצה ברחמים' עם טקסט מעורר מחשבה 'ואנחנו לא נדע מה נעשה'. אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות אחרי שאיבדנו את ר' חיים ואנחנו עם עיינים למעלה, לקב"ה שיגאלנו".

"אצלי", אומר יוסי בייליס, "הלחן נובע מהמילים, כשמילים חודרות לי ללב אזי המנגינה צצה מתוך הנשמה. אני שר לעצמי את השיר כמה פעמים, וזה סוג של תפילה שיש לי ביני לבין בורא עולם, כך אני מתקשר ברוחניות שבתוכי. הלחן והשירה זו השפה שלי, התפילה שלי. הקב"ה
מתרצה ברחמים ומתפייס בתחנונים, לכן אנחנו מבקשים שיתרצה ויתפייס כי 'אין עוזר'. אנחנו בגלות קשה וארוכה ולא יודעים מה נעשה, 'ולכן עליך עינינו'. ההרגשה שאנחנו צפים על פני המים. כשגדול הדור ר' חיים קנייבסקי זכר צדיק לברכה, היה בתוכנו, חיינו, ועכשיו אנחנו מרגישים דור עני 'כי אין עוזר'.."

"אנחנו רוצים לעורר את העניין של 'ואנחנו לא נדע מה נעשה'. אנחנו בימי אלול חודש הרחמים והסליחות, חודש שכל אדם יכול לבקש את כל מה שהוא רוצה, רק לבקש 'עליך עינינו'. זה כח האמונה וזה כח חודש אלול". אומר עמרם.

את השיר מלווה קליפ מרגש במיוחד, שיצר האומן מתי שריקי. "מתי עשה עבודה מדהימה", מסכם עמרם, "יחד עם יוסי, הם עבדו עליו הרבה זמן. רצינו לקחת תמונות שנוגעות לר' חיים במשך כל תקופות חייו וכשאדם יצפה בקליפ יוכל להרהר, להבין ולהתחבר לר' חיים דרך התמונות, השירה וגם דרך הציור. אני חושב שהשילוב המדהים הזה, מייצר פה רגע אחד שאותו אפשר לנצור, לחשוב ולהתעסק במורשת של ר' חיים, להתחבר אליו ואולי מעט ללמוד ממנו ולהיות חלק ממנו".




הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה